Αβρααμ Παπαδοπουλος

Κρινιώ Νικολάου -ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΡΑΤΣΑ ΕΙΣΑΙ ΦΑΤΣΑ

Κρινιώ Νικολάου -ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΡΑΤΣΑ ΕΙΣΑΙ ΦΑΤΣΑ
Κρινιώ Νικολάου

Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2016

Το Dancing Athens ανοίγει τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με έργα τεσσάρων χορογράφων από όλο τον κόσμο που θα παρουσιαστούν σε μουσεία, δρόμους και πλατείες του ιστορικού κέντρου της Αθήνας στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου.



1 & 2 Οκτωβρίου 2016

Ξεκινάμε χορεύοντας! Το Dancing Athens ανοίγει τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με έργα τεσσάρων χορογράφων από όλο τον κόσμο που θα παρουσιαστούν σε μουσεία, δρόμους και πλατείες του ιστορικού κέντρου της Αθήνας στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου.
Ένα φεστιβάλ «ανοιχτού χώρου» με ελεύθερη είσοδο, που ίσως σήμερα, με τον περιορισμό πρόσβασης ολοένα και περισσότερων ανθρώπων στο κοινό αγαθό της τέχνης, αλλά και με τον αυξανόμενο έλεγχο των κινήσεών μας στο δημόσιο χώρο, το έχουμε περισσότερο από ποτέ ανάγκη.

Dancing Athens
Ήταν Απρίλιος του 1970, όταν η Αμερικανίδα χορογράφος Trisha Brown έδεσε έναν χορευτή της με σχοινιά ορειβασίας και τον έβαλε να κατέβει περπατώντας την πρόσοψη ενός επταώροφου κτιρίου στον αριθμό 80 της Wooster street στο Μανχάταν, αναζητώντας τρόπους να απορρυθμίσει τη σχέση του σώματος με τη βαρύτητα, τη σχέση του σώματος με το χώρο, αλλά και τον ίδιο τον τρόπο με τον οποίο οι θεατές είχαν συνηθίσει να αντιλαμβάνονται καθημερινές κινήσεις όπως το περπάτημα. Και ήταν εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν οι ριζοσπαστικές αλλαγές και οι πειραματισμοί των μεταμοντέρνων της Judson Church βγήκαν πλέον στους δρόμους, στα πάρκα, στις πλατείες, στις ταράτσες και στα μουσεία της Νέας Υόρκης με μια ακατανίκητη διάθεση για αλλαγή. 

Το άνοιγμα της φετινής καλλιτεχνικής περιόδου στο χορό και το θέατρο με τέσσερις σημαντικές outdoor δράσεις συνδέεται ακριβώς με μια αντίστοιχη ανάγκη, σήμερα, να συνδιαλλαγούμε εκ νέου με το δημόσιο χώρο προτείνοντας νέους τρόπους χρήσης του, που δεν έχουν απαραίτητα να κάνουν με κάποιο συγκεκριμένο πολιτικοκοινωνικό περιεχόμενο, αλλά με μια απλή πρόταση/πρόσκληση μετατόπισης στον τρόπο με τον οποίο έχουμε συνηθίσει να κινούμαστε και να μετακινούμαστε στο δημόσιο χώρο, στον τρόπο με τον οποίο προσδιορίζουμε την κίνηση και το χορό, στον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε στο απρόβλεπτο και το τυχαίο. 

Πρόκειται για ένα μίνι φεστιβάλ «ανοιχτού χώρου» με ελεύθερη είσοδο, που θα απλωθεί σε διάφορες ώρες της μέρας στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου, με τοπία νυχτερινά από τον Boris Charmatz, μια «αναδρομική» της πρώιμης δουλειάς της Τρίσα Μπράουν, intimate εμπειρίες από τον Γιάννη Μανταφούνη, αλλά και απροσδόκητες, ακτιβιστικού τύπου παρεμβάσεις στο αθηναϊκό κέντρο από τον Willi Dorner. Ένα μικρό δώρο στην Αθήνα, το οποίο ίσως σήμερα, με τον περιορισμό πρόσβασης ολοένα και περισσότερων ανθρώπων στο κοινό αγαθό της τέχνης, αλλά και με τον αυξανόμενο έλεγχο και περιορισμό των κινήσεων και των μετακινήσεών μας στον αστικό χώρο, έχουμε περισσότερο από ποτέ ανάγκη.
Κάτια Αρφαρά


Καλλιτεχνική Διευθύντρια Θεάτρου και Χορού της Στέγης


Cie Willi Dorner, Bodies in Urban Spaces            
1 Οκτωβρίου 2016 | 18:00
Σημείο εκκίνησης: Πλατεία Συντάγματος     
Γιάννης Μανταφούνης & Aoife McAtamney, One One One                  
Οκτωβρίου 2016 | 11:00
Μουσείο Ακρόπολης - Προαύλιο      

Trisha Brown, In Plain Site                        
1 & 2 Οκτωβρίου 2016 | 12:00
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Boris Charmatz, danse de nuit
1 & 2 Οκτωβρίου 2016 | 21:00
Πλατεία Κοτζιά          

               
Είσοδος ελεύθερη


Στο In Plain Site της Trisha Brown στο Εθνικό Μουσείο 

Σύγχρονης Τέχνης είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου, 

τα οποία θα διανέμονται στο χώρο της εκδήλωσης μία 

ώρα πριν από την έναρξη της παράστασης. Θα τηρηθεί 

σειρά προτεραιότητας.
,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

SECURITY AND CITIZENS

The history of the hellenes

popular