Αβρααμ Παπαδοπουλος

Κρινιώ Νικολάου -ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΡΑΤΣΑ ΕΙΣΑΙ ΦΑΤΣΑ

Κρινιώ Νικολάου -ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΡΑΤΣΑ ΕΙΣΑΙ ΦΑΤΣΑ
Κρινιώ Νικολάου

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2016

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 2016-2017

All we have is words, All we have is worlds
Ξεκινάμε;
Ξεκινάμε. Και ξεκινάμε χορεύοντας. Η Στέγη στο κέντρο της πόλης το πρώτο διήμερο του Οκτωβρίου (1-2 Οκτωβρίου). Ο Willi Dorner στο Σύνταγμα (Bodies in Urban Spaces), o Γιάννης Μανταφούνης και η Aoife McAtamney στο Μουσείο Ακρόπολης (One One One), o Boris Charmatz στην πλατεία Κοτζιά (danse de nuit), η Trisha Brown στο ΕΜΣΤ (In Plain Site).
Και συνεχίζουμε. Συνεχίζουμε με κύμα, μετά το κύμα, μετά το κύμα. Στις 3 Οκτωβρίου, ο Brian Eno έρχεται με το «πλοίο» του: The Ship, μουσική εγκατάσταση με ηχεία (3 – 24 Οκτωβρίου 2016) στο -1 της Στέγης. Και ο ίδιος σε συζήτηση στις 4 Οκτωβρίου στην Κεντρική Σκηνή.
Και κοιτάμε ψηλά. Ψηλά, πολύ ψηλά στο κτίριο της Στέγης, ο Tim Etchells λέει αυτό που πιστεύουμε: All we have is wordsAll we have is worlds (Ό,τι έχουμε είναι λέξεις, ό,τι έχουμε είναι κόσμοι).
Τελικά ο προγραμματισμός που κινείται φέτος; Αυτές είναι οι λέξεις – κλειδιά: Πόλη, Γυναίκες, Μέση Ανατολή, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Και όλα αυτά μαζί με αυτούς που συνεργαζόμαστε ωραία. Πολλές συνεργασίες. Κρατώντας πάντα τα 4 Ε που μας χαρακτηρίζουν: Έλληνες, Εξωστρέφεια, Ευρώπη και Εκπαίδευση.
Ετσι λοιπόν ξεκινάει η Στέγη με τη διάθεση και το όραμα να λειτουργεί πάντα ως σημείο σύνδεσης τολμηρών ιδεών, τεχνών και ανθρώπων.

Δράσεις που εντάσσονται στην ενότητα Πόλη:
To Dancing Athens (1-2.10.2016) χορεύει στο κέντρο της πόλης με χορογραφίες από την Trisha Brown, τον Βoris Charmatz, τoν Willi Dorner και τον Γιάννη Μανταφούνη με την Aoife McAtamney σε δρόμους, πλατείες και μουσεία της Αθήνας στη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου, o Jérôme Bel με το Gala (9-10.1.2017) παρουσιάζει ένα χορό φτιαγμένο από τους κατοίκους της Αθήνας, η Πατρίσια Απέργη με το Cementary (1-3.3.2017) αντιμετωπίζει την πόλη ως πυρήνα δημιουργικότητας, το Fast Forward Festival 4 (1-15.5.2017) επανακτά δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους στην Αθήνα, το Medea Electronique /Soundscapes Landscapes II: City AboveLife Below: Κεραμεικός / Μεταξουργείο (Απρίλιος 2017) μας προσκαλεί σε έναν οπτικοακουστικό περίπατο στις γειτονιές του Κεραμεικού και του Μεταξουργείου, το Borderline Festival ’17 (19-23.4.2017) μας προσφέρει την ευκαιρία να βιώσουμε τον ήχο έξω από όσα εκλαμβάνουμε ως δεδομένα για τη μουσική, οι ARTéfacts ensemble& UrbanDig Project με το project Μουσική για το Νέο Κόσμο (26-27.5.2017) μας γυρίζουν σε έξι δραματοποιημένες διαδρομές στο Νέο Κόσμο μετά μουσικής, oι Appalachian Cobra Worshipers φέρνουν τη folk americana με το project «Η Στέγη στο σπίτι σας» (16-18.6.2017) και μοιράζονται την εμπειρία τους με live σε απρόσμενα μέρη, σε σπίτια ανθρώπων, η Ελένη Ευθυμίου με Το κάλεσμα της άγριας φύσης του Τζακ Λόντον ταξιδεύει σε σχολεία απομακρυσμένων, μη προνομιούχων περιοχών και ασθενείς, ηλικιωμένους, έγκλειστους, άτομα από την Περιφέρεια και την Αθήνα (Οκτώβριος 2016 - Μάιος 2017), Tomorrows: αστικές μυθοπλασίες σε μέλλοντα χρόνο στο κέντρο της πόλης, στη Διπλάρειο Σχολή, όπου αναζητούμε τι ρόλο θα έχουν στο μέλλον οι τοπικές ιδιαιτερότητες διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών και πόλεων, όπως αυτές της Μεσογείου και της Αθήνας (Μάιος-Ιούνιος  2017), o Ζάφος Ξαγοράρης κάνει ένα εργαστήριο «Εργαλεία-μηχανισμοί αποσυναρμολόγησης» για όλη τη γειτονιά & την τοπική κοινωνία (Ιανουάριος - Μάιος 2017), η Ομάδα GNOUS (Μιχάλης Μοσχούτης, Βασίλης Τζαβάρας, Ερατώ Τζαβάρα) παρουσιάζει το πρόγραμμα «Το τοπίο μου σε ήχους» για μαθητές από Ε΄ Δημοτικού μέχρι και Β΄ Γυμνασίου (Φεβρουάριος – Μάιος 2017), οι Φάνης Καφαντάρης, Βασίλης Βασιλειάδης, Σταύρος Μουζακίτης κάνουν ένα εργαστήριο για παιδιά 8-12 ετών «Η πόλη στο πεζοδρόμιο» στο πλαίσιο της έκθεσης Tomorrows (Μάιος – Ιούνιος 2017) κ.α, . 

Δράσεις που εντάσσονται στην ενότητα Γυναίκες:
Phaedra(s) με αφορμή τον Ευριπίδη, τον Σενέκα και τρεις σύγχρονούς μας λογοτέχνες σε σκηνοθεσία του Krzysztof Warlikowski  (20-22.12.2016) με την Ιζαμπέλ Ιπέρ να μεταμορφώνεται σε θεά, βασίλισσα, ιερή πόρνη, ερωτευμένη αυτόχειρα και ζωντανό είδωλο του αυτοκαταστροφικού πάθους, η ιστορία ενός ανθρώπου που λάτρευε τις γυναικές: Δον Ζουάν σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού (25.1 – 12.2.2017),  Hearing (28-30.4.2017) του Amir Reza Koohestani που μιλά για το πώς είναι να παίζεις θέατρο φορώντας τσαντόρ, πώς είναι να περνάς τη νιότη σου σε συνθήκες καταστολής, Sweet Mambo της Pina Bausch (3-6.11.2016) όπου όλα είναι πιθανά και όλα συνυπάρχουν σε αυτό το κολάζ της ανθρώπινης εμπειρίας, Ottof (21-23.2.2017) της Bouchra Ouizguen σε μια παράσταση για πέντε γυναίκες που όλη τους τη ζωή δουλεύουν σκληρά, STAGED (7-9.4.2017) της Maria Hassabi όπου το σώμα γίνεται έργο τέχνης και κινούμενο γλυπτό, η Matana Roberts με το Coin Coin Chapter Three (4.11.2016) που εμπνέεται από μια θρυλική μορφή της αφροαμερικανικής ιστορίας, μια σκλάβα (με το ψευδώνυμο Coin Coin) που οργάνωσε μια πρότυπη κοινότητα στη Λουιζιάνα, το Arditti Quartet με το Everything is Important της Jennifer Walshe (14.03.2017), και λέξεις και σκέψεις με κάποιες γυναίκες που έχουν αφήσει η καθεμία στον τομέα της το στίγμα τους: Marjane Satrapi (30.11.2016), Guerilla Girls (9.3.2017), Pussy Riot (24.3.2017), Mona Elthahawy σε συζήτηση με θέμα Μαντίλες, Υμένες και Σεξουαλική Επανάσταση (23.5.2017), εργαστήριο για εκπαιδευτικούς από την Άννα Τζάκου με τίτλο «Εμβληματικές γυναίκες και performance» (Δεκέμβριος 2016), εργαστήριο εικαστικών και λογοτεχνίας για άτομα άνω των 65 ετών από την Αναστασία Δούκα με τίτλο «Σκιαγραφώντας ιστορικές γυναικείες φυσιογνωμίες» (Φεβρουάριος – Μάιος 2017).
Δράσεις που εντάσσονται στην ενότητα Μέση Ανατολή:  
While I was waiting (26-27.10.2016) όπου ο Omar Abusaada ενώνει τη φωνή του με τη σπαρακτική κραυγή του λαού του για σωτηρία, Hearing (28-30.4.2017) όπου ο Amir Reza Koohestani μιλά με βάση ένα ιρανικό «παράδειγμα»: το άκουσμα μιας «απαγορευμένης» ανδρικής φωνής σε μια φοιτητική εστία θηλέων στην Τεχεράνη του 1979, Displacement (26-27.10.2016) του Mithkal Alzghair που  πραγματεύεται μέσω μουσικών και κινητικών μοτίβων παραδοσιακών χορών τα θέματα της εκτόπισης και της εξορίας, Διασπορές σε Διάλογο: μια τριήμερη διεθνή συνάντηση με τρεις μουσικές εκδηλώσεις και ένα συνέδριο, καλλιτέχνες, ακτιβιστές και ακαδημαϊκοί μοιράζονται τις ιδέες τους με το κοινό, σε μια προσπάθεια να προκαλέσουν ενεργό διάλογο και ενδιαφέρουσες αλληλεπιδράσεις μεταξύ διαφόρων κλάδων για την προσφυγική κρίση (7-10.10.2016) (Koumaria Residency / Medea Electronique (7.10.2016), Wasl (7.10.2016), The Dwarfs of East Agouza (9.10.2016), Πολυπολιτισμός, Μετανάστευση και Αυτοσχεδιαστική Φαντασία "Taking It On Home"), Κουτσομπολεύοντας με τη Marjane Satrapi (30.11.2016), Hack the Camp με ένα hacathon που ασχολείται με το πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε υπηρεσίες και αντικείμενα που κάνουν τη ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα πιο εύκολη και λειτουργική (2-4.12.2016), Μαντίλες, Υμένες και Σεξουαλική Επανάσταση όπου θα μιλήσει μία από τις πιο τολμηρές γυναικείες φωνές των καιρών μας, η βραβευμένη Αμερικανο-αιγύπτια δημοσιογράφος Mona Elthahawy (23.5.2017), Το ταξίδι: ένα πρόγραμμα εικαστικών σε ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες από τους Al Foudery, Κώστας Ρουσσάκης (Οκτώβριος 2016 -Ιούλιος 2017).


Δράσεις που εντάσσονται στην ενότητα ΗΠΑ
Πρωτοπόροι καλλιτέχνες και ομάδες που ταράζουν τα νερά της σύγχρονης αμερικανικής σκηνής, από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, καταλαμβάνουν το Νοέμβριο, τον μήνα των αμερικάνικων εκλογών, όλους τους χώρους της Στέγης στο δυναμικό και πολυσυλλεκτικό φεστιβάλ Made in USA (13-29.11.2016) με καλλιτέχνες και ομάδες όπως (600 Highwaymen, Trajal Harrell, Daniel Fish, Annie Dorsen, Heather Kravas, Michelle Ellsworth, Richard Maxwell, Miguel Gutierrez, Faye Driscoll, Zachary Oberzan), o  Jaimeo Brown featuring Chris Sholar and Jaleel Shaw με το project Transcendence (27.1.2017) με ύμνους και μπλουζ από εποχές καταπίεσης, σε νέα μορφή, ως αφιέρωμα στους ανθρώπους που τα έζησαν σε λεξιλόγιο μπλουζ, τζαζ, χιπ-χοπ, Harry Partch από το Musikfabrik (23.2.2017) με τα συναρπαστικά μουσικά όργανα του ιδιοφυούς πρωτοπόρου, Open Day που είναι αφιερωμένο στην αβανγκάρντ μουσική Σχολή της Νέας Υόρκης του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα (5.3.2017), ο αμερικανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός  Bobby Roth (29-30.9.2016), εργαστήρια για εκπαιδευτικούς με άξονα τις εφευρέσεις, τη ρομποτική, τις νέες τεχνολογίες βασισμένα στις αρχές του S.T.E.A.M. education (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) όπως το ζήσαμε στο “SXSW” Austin, Texas USA (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2016) από τους Αντώνη Κάνουρα, Δημήτρη Γραμμένο κ.α.
Συνεργασίες
Ελληνικές παραγωγές της Στέγης συνεχίζουν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό ανά τον κόσμο (Καθαρή πόλη, 6 a.m. How to disappear completely, Late Night, Αίματα, Still Life, Europium), νέες ελληνικές παραγωγές ετοιμάζονται για την Ελλάδα και το εξωτερικό (Δημήτρης Παπαϊωάννου, Θεία Κωμωδία του Δάντη από τους Vasistas σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, Cementary από την Πατρίσια Απέργη), η Στέγη συνεχίζει να συμμετέχει σε διεθνείς συμπαραγωγές (Boris Charmatz / danse de nuit (1-2.10.2016), Laurent Chetouane/ Khaos (9-11.12.2016), Krzysztof Warlikowski / Phaedra(s) (20-22.12.2016), Maria Hassabi/ STAGED (7-9.4.2017), προγράμματα γίνονται σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς: Οι Διασπορές σε Διάλογο (7-10.10.2016), Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο (25.1.2017, 8.2.2017, 15.2.2017), Klangforum Wien (12.1.2017), Open Day (5.3.2017), Arditti Quartet / “Everything is Important” της Jennifer Walshe (14.03.2017), Ilan Volkov & Κρατική Ορχήστρα Αθηνών / Tectonics (16-18.6.2017), Υβρίδια: στα όρια τέχνης και τεχνολογίας (7.11.2016 – 15.1.2017) όπου τεχνολογία, ακτιβισμός και ποπ κουλτούρα συμβαδίζουν στη νέα έκθεση που πραγματοποιεί η Στέγη σε συνεργασία με το καινοτόμο ερευνητικό και πολιτιστικό κέντρο νέων μέσων Ars Electronica Linz, το φεστιβάλ μουσικού κινηματογράφου In-Edit (20-23.10.2016), συνεργασία με το Flix και παρουσίαση ταινιών σε όλη τη διάρκεια της σαιζόν Flix it στη Στέγη (16.12.2016-Μάιος 2017), DEADxAthens (13.12.2016) που θυμίζει τα event TEDx, αλλά κανείς από τους “ομιλητές” δεν είναι ζωντανός, GR80s / Η Ελλάδα του ’80 στη Στέγη σε συνεργασία με την Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων με συζητήσεις, πάρτυ, masterclasses, προβολές ταινιών, σειρών και βιντεοκλίπ της εποχής, ξαναθυμόμαστε ή μαθαίνουμε από την αρχή μια παρεξηγημένη δεκαετία, ενώ παράλληλα ανασύρουμε φωτογραφίες των 80s για την έκθεση που επιμελείται ο φωτογράφος Σπύρος Στάβερη, σε συνεργασία με τη Lifo (Ιανουάριος – Μάρτιος 2017), το Big Bang Festival 3, φεστιβάλ μουσικής για παιδιά 0-12 ετών και τους γονείς τους τον Μάιο του 2017 σε συνεργασία με τη Zonzo Compagnie (αποτελεί δράση του ευρωπαϊκού δικτύου BIG BANG), Private Matter σε συνεργασία με την Μπιενάλε Νέου Μουσικού Θεάτρου του Μονάχου 2018. Η Στέγη έχει δημιουργήσει δύο νέα δίκτυα: το Interfaces που συνενώνει εννέα διαφορετικούς εταίρους από τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Κύπρο, το Βέλγιο, τη Ρουμανία και την Αυστρία με βασικό στόχο την ανεύρεση καινοτόμων τρόπων για τη σύνδεση ακροατηρίων με το έργο μουσικών και καλλιτεχνών του ήχου, το i-dance σε συνεργασία με τους φορείς: Holland Dance Festival (Ολλανδία), Skånes Dansteater (Σουηδία), Stopgap Dance Company (Ην. Βασίλειο) που ενισχύει την προσβασιμότητα στον πολιτισμό των ανθρώπων με αναπηρία,


Οι Έλληνες:
Η Ελένη Ευθυμίου σκηνοθετεί Το κάλεσμα της άγριας φύσης του Τζακ Λόντον (31.10.2016 –31.5.2017), ο Δημήτρης Ξανθόπουλος σκηνοθετεί την παράσταση «Ο Μοσκώβ Σελήμ» του Γεώργιου Βιζυηνού (εφηβική σκηνή, 17.11.2016 – 9.4.2017), ο  Σύλλας Τζουμέρκας και η Γιούλα Μπούνταλη Απ’ τα ψηλά στα χαμηλά – Ένας δολοφόνος στο Τόκυο (25-30.12.2016),  ο Μιχαήλ Μαρμαρινός σκηνοθετεί Δον Ζουάν (25.1–12.2.2017), η Σοφία Βγενοπούλου και GrasshopperYouth σκηνοθετεί την παράσταση Η γραμμή της Αθήνας (βασισμένο στο "Linie 1" του Volker Ludwig) (15-19.2.2017), η ομάδα Nova Melancholia παρουσιάζει σε σκηνοθεσία Βασίλη Νούλα Τα χρόνια της αθωότητας, βασισμένο στην «Αυτοκράτειρα» του Δούκα Καπάνταη (11-26.3.2017), η ομάδα VASISTAS παρουσιάζει σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη τη Θεία Κωμωδία του Δάντη (22.4 – 6.5.2017), το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων (1-2.4.2017) παρουσιάζει τους νέους έλληνες χορογράφους που πρέπει να προσέξουμε, στο Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου νέοι Έλληνες συγγραφείς γράφουν θεατρικά έργα για εφήβους - μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου (Οκτώβριος 2016 – Απρίλιος 2017), Cementary από την Ομάδα Χορού Αερίτες και την Πατρίσια Απέργη (1-3.3.2017), Δημήτρης Παπαϊωάννου με τη νέα του παραγωγή (24.5.2017-11.6.2017).
Στη μουσική έλληνες καλλιτέχνες παρουσιάζονται στο 6o Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ (2-4.12.2016) και στο Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ: New Generation 4 (9-11.6.2017), το Ergon Ensemble παρουσιάζει το In Vain (6.12.2016), εμφανίζεται το Harris Lambrakis Quartet (11.2.2017), το ARTéfacts ensemble & & UrbanDig Project φτιάχνουν Μουσική για το Νέο Κόσμο (26-27.5.2017), ο Δημήτρης Καμαρωτός και η Αμαλία Μουτούση παρουσιάζουν τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη (7-11.6.2017). Το Ελληνικό Σχέδιο παρουσιάζει το νέο συμφωνικό έργο του Δημήτρη Παπαδημητρίου: Λόγος Ερωτικός (18-19.10.2016), τους Μετασχηματισμούς 1:Bach, Mozart, Satie…: Ταξίδι στην Ανατολή  (2.11.2016), τον κύκλο «Το Ελληνικό Τραγούδι» / Οι Μύθοι του Κόσμου γίνονται τραγούδια (3-4.12.2016), τους Μετασχηματισμούς 2 / Dichterliebe:  Ο Έρωτας του ποιητή  (22.1.2017), τους  Μετασχηματισμούς 3: Οι έρωτες του ποιητή (24.2.2017), τον κύκλο «Δημιουργία Ρεπερτορίου» / Μουσική στη Ματιά (18-19.3.2017).



Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107 
117 45 Αθήνα 
Τηλ: 213 017 8000 
e-mail: info@sgt.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

SECURITY AND CITIZENS

The history of the hellenes

popular