Αβρααμ Παπαδοπουλος

Κρινιώ Νικολάου -ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΡΑΤΣΑ ΕΙΣΑΙ ΦΑΤΣΑ

Κρινιώ Νικολάου -ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΡΑΤΣΑ ΕΙΣΑΙ ΦΑΤΣΑ
Κρινιώ Νικολάου

Τρίτη, 19 Απριλίου 2016

«διακόσιες δέκα χιλιάδες οκάδες βαμβακιού – μια παράσταση στο Αρχείο»



… Το έργο «διακόσιες δέκα χιλιάδες οκάδες βαμβακιού – μια παράσταση στο Αρχείο» από 1η Απριλίου.
Μετά την επιτυχία που σημείωσε με την «Οικογένεια Τσέντσι» το χειμώνα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η Ιόλη Ανδρεάδη επιστρέφει στα θεατρικά δρώμενα με μια ενδιαφέρουσα παράσταση, εντελώς διαφορετική απ’ ό,τι μας έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα. Εμπνέεται από το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς και βασισμένη σε πρότασή του, δημιουργεί το έργο «διακόσιες δέκα χιλιάδες οκάδες βαμβακιού – μια παράσταση στο Αρχείο», το οποίο θα ανεβάσει από 1η Απριλίου στο πρώην βιομηχανικό κτίριο. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη με το κοινό να έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί στους χώρους του και να βιώσει την εμπειρία της έρευνας.
 Έρευνα που πραγματοποιήθηκε μέσα από πλήθος αρχειακών πηγών στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας και από υλικό του Ιστορικού Αρχείου, όπως πραγματικές αφηγήσεις, φωτογραφίες από εγκαίνια, αποκριάτικους χορούς, γιορτές παιδιών, απονομές βραβείων προσωπικού, γενικές συνελεύσεις, ξεναγήσεις, μητρώα εργατών, μισθολόγια, δείγματα υφασμάτων, περιοδικά εποχής, διαφημιστικό υλικό καθώς και ζωντανές συζητήσεις με ειδικούς στην ιστορία των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ακολουθώντας λοιπόν τις αρχές του «θεάτρου-ντοκουμέντου» και συνδυάζοντάς τες με τη site-specific performance, η σκηνοθέτις και ερευνήτρια του King’s College London πραγματοποιεί μια παράσταση, που συγγενεύει με αυτό που θα μπορούσε να ονομασθεί «θέατρο-αρχείο». Όπως μας εξηγεί χαρακτηριστικά: «το αρχείο εδώ δεν χρησιμοποιείται απλώς ως πηγή έρευνας και σχεδιασμού μιας θεατρικής παράστασης, αλλά περισσότερο ως ένας ζωντανός χώρος που περικλείει όλο το θεατρικό συμβάν, από τη γέννησή του ως το τέλος. Είναι ο ίδιος χώρος από τον οποίο ξεπήδησαν οι πρώτες ιδέες και ο ίδιος χώρος στον οποίο οι θεατές καλούνται να παρακολουθήσουν το αποτέλεσμα αυτών των ιδεών με τη μορφή παράστασης – εμπειρίας. Στο αρχείο πραγματοποιήθηκε η έρευνα, στο αρχείο έλαβε χώρα η προετοιμασία της παράστασης και στο αρχείο θα περάσει η παράσταση μόλις ολοκληρωθεί. Οι χαρακτήρες που σχηματίστηκαν από την ανίχνευση του αρχείου, ζωντανεύουν μέσα στους χώρους του αρχείου και παραμένουν για πάντα εκεί».
Τι θα μας παρουσιάσει τελικά; «Σε μια γειτονιά του Ταύρου, λίγο πριν δύσει ο ήλιος, 20 θεατές θα φτάσουν στην είσοδο του Ιστορικού Αρχείου του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Εκεί θα τους περιμένουν δύο γυναίκες με στολή αρχειονόμου. Στα πρώτα λεπτά της συνάντησης, η μία θα καταγράφει το όνομα κάθε επισκέπτη και η άλλη θα χωρίζει τους θεατές σε δύο ομάδες: τους “Εργαζόμενους” και τους “Βιομήχανους”. Κάθε θεατής θα φέρει πλέον ένα διακριτικό. Όλοι μαζί θα προχωρήσουν στο εσωτερικό του πρώην βιομηχανικού κτηρίου. Οι δύο ερευνήτριες θα μυήσουν τους επισκέπτες στα άδυτα του Αρχείου. Θα διεισδύσουν τόσο βαθιά σε αυτό που θα μελετήσουν, που σταδιακά θα μεταλλαχθούν, θα ταυτιστούν και θα γίνουν οι ίδιες το αντικείμενο της έρευνάς τους, χαρίζοντας φωνή σε ψίθυρους από το παρελθόν».
Ερμηνεύουν: Ιφιγένεια Γρίβα & Κατερίνα Μισιχρόνη. Σκηνοθεσία-Έρευνα Αρχείου-Συγγραφή Κειμένων: Ιόλη Ανδρεάδη. Κείμενο παράστασης: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης. Επιστημονική σύμβουλος: Λένα Μπενέκη. Σκηνογραφική επιμέλεια: Δήμητρα Λιάκουρα. Επιμέλεια φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα. Φωτογραφίες: Πάνος Μιχαήλ. Οργάνωσης παραγωγής: ArtMinds.
Info: 1 Απριλίου – 23 Μαΐου 2016. Δευτέρα και Παρασκευή στις 20.00. Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς: Δωρίδος 2 & Λεωφ. Ειρήνης 14, Ταύρος, 210-3418051. Είσοδος ελεύθερη. Περιορισμένος αριθμός 20 θεατών ανά παράσταση. Απαραίτητη η κράτηση θέσεων, στο τηλέφωνο 210-3418011 (09:00-17:00).

πηγη..
forfree.gr

,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

SECURITY AND CITIZENS

The history of the hellenes

popular